STOMATOLOGIA MODERNĂ - între sănătate, estetică și confort
O clinică românească, dar bazată pe caracteristicile modelului israelian, Clinica Dr. Lorelei Nassar (ex 24/7 Dental) primește pacienții cu căldură, culori, muzică și motto-ul „Come as you are!”.
O clinică românească, dar bazată pe caracteristicile modelului israelian, Clinica Dr. Lorelei Nassar (ex 24/7 Dental) primește pacienții cu căldură, culori, muzică și motto-ul „Come as you are!”.
Care sunt caracteristicile modelului israelian în business-ul stomatologic și care au fost cele mai importante lecții deprinse în timpul specializării?
Specializarea in Chirurgie Orala și Implantologie m-a învățat să repoziționez și să reconstruiesc oasele feței, să înlocuiesc tot ce ține de aparatul dentar și să restaurez efectuând maximum de performanță estetică și funcțională, dar cu minimum de prejudicii, respectiv timp și durere.
|
Însă cel mai important -trebuie să fiu eu, trebuie sa fiu „la îndemana” pacientului, să stabilesc o relație, să mă simtă aproape și disponibilă oricând, să nu aibă nici o reținere dictată de poziție socială, status sau număr de clase absolvite. Și apoi a fost metoda de lucru – precizia și ergonomicitatea, să fac maximum de manopere într-o singură ședință și cu o singură anestezie, căci timpul tuturor e prețios și nu e cazul să-l risipim în vizite nesfârșite la dentist, „să mai schimi un pansament”.
Modelul israelian de business implică, în domeniul nostru, multispecializare – suntem un colectiv și fiecare face bucățica lui, de la recepție, la asistente, tehnicieni și medici. Eu fac numai chirurgie, în timp ce colegii mei se ocupă fiecare de specificul specializării sale: parodontologie, ortodonție, protetică, terapie etc. Pacienții noștri trec, așadar, prin mâinile mai multora dintre noi, iar asta duce la operativitate, coeziune și eficiență.
Modelul israelian de business implică, în domeniul nostru, multispecializare – suntem un colectiv și fiecare face bucățica lui, de la recepție, la asistente, tehnicieni și medici. Eu fac numai chirurgie, în timp ce colegii mei se ocupă fiecare de specificul specializării sale: parodontologie, ortodonție, protetică, terapie etc. Pacienții noștri trec, așadar, prin mâinile mai multora dintre noi, iar asta duce la operativitate, coeziune și eficiență.
Cum se poate adopta un model israelian la realitatea pieței românești?
Care sunt principalele diferențe și lucruri de adaptat?
Care sunt principalele diferențe și lucruri de adaptat?
Principala diferență a fost pentru mine înțelegerea, percepția pacienților – la asta muncim și acum, să implementăm de pildă noțiuni de prevenție dentară, control periodic, monitorizare și importanța lor. Fetele de la recepția clinicii noastre telefonează pacienților dacă a trecut jumătate de an și nu i-am mai vazut la ... dinți! Telefonează, de asemenea, să le reamintească de programare, să îi întrebe cum se simt după intervenții, să îi felicite pentru ziua de naștere sau o realizare recentă. Avem pereții plini de picturi donate de pacienții noștri, pictori consacrați, și am devenit prieteni cu mulți dintre pacienți– ne sprijină în acțiunile sociale pe care le desfașurăm, campanii și multe altele.
Altminteri, avem exact aceeași tehnologie, știm la fel de mult și de bine, performăm identic - nu mai există acum medicamente ce se găsesc numai în afara țării, iar faptul că ne școlim la cursuri și congrese peste tot în lume ne asigură un nivel excepțional.
Altminteri, avem exact aceeași tehnologie, știm la fel de mult și de bine, performăm identic - nu mai există acum medicamente ce se găsesc numai în afara țării, iar faptul că ne școlim la cursuri și congrese peste tot în lume ne asigură un nivel excepțional.
Luând în considerare prototipul pacientului de secol XXI, cât de importanta este flexibilitatea și adaptabilitatea medicului la ritmul alert al zilelor noastre?
Maximă, zic eu. Suntem într-o permanentă grabă, veșnic nu avem timp de câte ceva. Însă noi, medicii, suntem aici pentru pacienți – aceasta se exprimă și temporal, căci la noi, la clinica, zicem și credem în motto-ul nostru „Come as you are!”. La asta aș adăuga deschiderea ca și atitudine personală – zâmbetul larg , căldura din privire, arta de a-l face pe celalăt să simtă că e important pentru tine în momentul acela. Fără empatie și deschidere nu poate exista medicină – ori în clinica noastră simți asta din momentul în care deschizi ușa: culori, muzică liniștitoare, Roxana cu zâmbet și veselie, cărți bune pe raft, o cafea sau un ceai, nici măcar nu miroase a dentist!
Stomatologia este o punte între sănătate și estetică: cum se îmbină acestea în activitatea dvs?
E un challenge și o bucurie de fiecare dată – fiecare pacient e o lume în sine, iar adaptarea la el începe atunci când îl cunoști. În primul rând, contează ce iși dorește el, alături de ce poți face tu și în câte etape, astfel încât toate cerințele să-i fie îndeplinite.
Cât despre estetică, joacă un rol formidabil în societatea noastră – în sistemele de percepție socială, chiar la interviuri pentru angajare un candidat mai ingrijit și arătos va face o impresie mai bună. As sta oricât alături de un pacient să mă asigur că pleacă relaxat și într-o stare de confort mult superioară celei cu care a venit – stăm alături, deci, discutând atât cât trebuie despre ce facem, cum facem și de ce facem asta, astfel încât să ajustăm așteptările amândurora. Și mai stăm
alături și în timpul tratamentelor, până iese totul impecabil, pas cu pas – de aceea sistemul de business israelian cu medici specialiști de diverse domenii funcționează, pentru că serviciul livrat în final e de un standard superior. E un pic
de artă în meseria noastră, multă psihologie, dăruire și drag, știință și tehnologie, comunicare și autodepășire și după cum spuneam, flexibilitate.
Noi spunem: „Come as you are !”
Cât despre estetică, joacă un rol formidabil în societatea noastră – în sistemele de percepție socială, chiar la interviuri pentru angajare un candidat mai ingrijit și arătos va face o impresie mai bună. As sta oricât alături de un pacient să mă asigur că pleacă relaxat și într-o stare de confort mult superioară celei cu care a venit – stăm alături, deci, discutând atât cât trebuie despre ce facem, cum facem și de ce facem asta, astfel încât să ajustăm așteptările amândurora. Și mai stăm
alături și în timpul tratamentelor, până iese totul impecabil, pas cu pas – de aceea sistemul de business israelian cu medici specialiști de diverse domenii funcționează, pentru că serviciul livrat în final e de un standard superior. E un pic
de artă în meseria noastră, multă psihologie, dăruire și drag, știință și tehnologie, comunicare și autodepășire și după cum spuneam, flexibilitate.
Noi spunem: „Come as you are !”
REVISTA FORBES LIFE 17 martie 2016
mai multe despre Dr. Lorelei Nassar